Ez a férfi rájött, hogyan lehet felismerni a kamuhíreket, ezért az álhír-maffia utálja őt. Kattints ide, hogy megtudd a titkát!
 
2019 0611 01
 
(Mariano Di Vaio - olasz modell)
 
Ha ma csak egy cikket olvasnál el arról, hogy hogyan ismerd fel a kamufasságot, az legyen ez!
 
2019 0611 02
 
Amennyiben nem látod lentebb a hirdetéseket, kérjük kapcsold ki a reklámblokkolót! (Ne vágj ilyen arcot, pontosan tudjuk, hogy olvasóink többsége adblockert használ - kb. mintha te minden másnap ingyen dolgoznál.) Oldalunkat önerőből, reklámokkal, illetve támogatásokkal igyekszünk stabilan üzemeltetni.
 


A digitális intelligencia - DQ - egyik eleme a kritikus gondolkodás. Ennek kialakításához egész életen át tartó tanulás és olvasottság szükségeltetik.
 
Kamuhír az, ami rajzfilmszerű egyszerűséggel és primitívséggel illeszkedik valamelyik netes pöcegödör narratívájába.
 
Ha rajta vagyunk a Cukkerstein-galaxis pályáján, gyakran beleszaladunk, hogy segítséget, érzelmet, támogatást kérnek. De kik is?
 
A Facebookon agresszívan özönlenek a manipulatív és megosztást kényszerítő webes hulladékok. Az aljas csalóknak az a céljuk, hogy gyalázatos módon hízlalják a malacperselyüket, méghozzá gyakran fogyatékos és halott emberek képeit használják az érvényesüléshez.
 


A legalja példákra mindjárt itt egy érzelmi nyomógombos provokálás.
 
"Már csak napjai lehetnek hátra súlyos beteg kisfiamnak, Krisztiánnak! Nem kérek mást tőletek, csak olvassátok el történetét és mondjatok el érte egy imát! Bízok Istenben és a szeretet gyógyító erejében!"
 
2019 0610 05
 
Google képalapú keresés segítségével tájékozódhatunk a fotókról, hogy átvernek-e minket. Ezt ellenőrizve az derül ki, hogy nem Krisztián, nem magyar, nem kisfiú, és már nem él.
 
2011. novemberében készült a fénykép, egy londoni kórházban, a kislánynak agresszív rákja volt, az orvosok pedig egy újfajta kezelést alkalmaztak a gyermeken. 2007. tavaszán diagnosztizálták, öt évvel később, 2012. tavaszán hunyt el.
 
Az "imát kérő" édesanya sincs már az élők sorában, tragikus módon szintén rákban halt meg, 2013. decemberében.
 
Szomorú, hogy az okádék oldalak nemcsak átvernek, de halottgyalázást is elkövetnek. A világ másik oldalán élt emberek képeit nyúlják le és állítják be úgy, hogy érzelmi támogatásoddal segíthetsz, miközben csak a csalók zsebeiket tömöd ki pénzzel a hiszékenységeddel. Vajon mit szólnának a hozzátartozók a tengerentúlról, hogy innen hogyan alázzák meg családtagjaik emlékét? És ez az egy példa csak töredéke a Kamu Kft. aljasságainak.
 


Óvakodjunk a hitvány érzelemprovokálós bejegyzések megosztásától, mert a sok együttérző szarral azt irtjátok ki az emberekben, amit állítólag szeretnétek felébreszteni bennük!
 
Ráadásul a demokrácia nevében olyan eseményekről és vélekedéséről is kamusztoriznak, amellyel emberek beszélgetését, vitáját, hozzászólását generálják.
 
Damu Roland kijózanító válasza Vajna Timinek, aki felszólalt Mészáros Lőrinc védelmében a hajó balesettel kapcsolatban: "Miért szólsz bele olyanba, ami..."
 
2019 0611 08
 
Kitalált üzengetések és beszólások, ezzel is kiprovokálva, hogy nézőpontunk szerint adjunk hangot egy-egy történésnek.
 


Ha ilyen férges vagy hasonló parazitás reklámokat látsz a felületen, nagyon valószínű, hogy hitvány oldalon vagy.
 
2019 0610 06
 
És már azzal pénzt termelsz a szarházi köcsögöknek, hogy megnyitottad a webes hulladékot, a hirdetésre kattintással pedig csörren a malacpersely.
 
Anno a tévés generáció volt, akik megszokták, hogy a túloldalról határozzák meg a képernyő tartalmát. Most viszont interaktív a világ, NE engedjük, hogy érzelmi nyomógombokkal határozzák meg, mit akarunk nézni!
 
Amíg 20 éve csak a kocsmában vagy a munkahelyi pletyiszobában került továbbításra egy-egy téves infó, addig napjainkban az álhírek sokkal nagyobb károkat okoznak, mert júzerek millióihoz juthat el világszerte és villámgyorsan.
 


A logika szerint az internet térnyerésével a felhasználóknak is tájékozottabbá kéne válni, erre lebutul a társadalom, mert a korszerű eszközpark az emberek rossz tulajdonságait is felerősíti.
 
Végső egyenleg: átrendezés
 
A védekezés fontos része, hogy mi magunk nem hisszük el, hogy Dwayne Johnson szétosztja a vagyonát, nem kapunk regisztrálással ingyen repülőjegyet, és nem nyerhetünk Teslát sem. Vigyázzunk barátainkra és ismerőseinkre, figyelmeztessük, ha beleszalad egy hihetetlen ajánlatba vagy álhír terjesztésébe. És bárhol, ahol egy kamucáfolat megjelenik, szórni kéne a hírfolyamon, mert a szellemi neutroncsillagok szorgalmasan osztogatják, miközben az igazság hangja meg nem hallatszik.
 


Ha valamikor tényleg szüksége van az álompolgároknak szövetségre az egész társadalommal, akkor az most van. Hogy megtanulja, megértse, felfedezze azokat a jellegzetes stílusjegyeket, hogy álhír valami. Hogy a digitális korszakban ránk zúduló szövegtípusok és fényképek között valamiképp minimálisan, de lehetőleg az emberek minél nagyobb hányada rutinosabban eligazodjon.
 
Akinek további információra és segítségre van szüksége: Így ismerjük fel az álhíreket!
 
Ha ma csak egy cikket osztasz meg a Facebookon, ez legyen az.
 


by trinity

Comments powered by CComment